Propojení se uskuteční na společných státních hranicích v katastru obce Mikulov na české straně a v katastru obce Drasenhofen na rakouské straně, píše se v dohodě. Smlouvu rovněž ve společném memorandu podpoří představitelé dotčených krajů, dolnorakouský zemský hejtman Erwin Pröll a jihomoravský hejtman Stanislav Juránek.
Silnice R52, která má spojit Brno s Vídní, patří k nejkontroverznějším dopravním stavbám na jihu Moravy. Mezi ministerstvem dopravy a ekology se o ni vedou dlouhodobé spory. Ekologové tvrdí, že nebyla dostatečně zvážena především trasa přes Břeclav, která by mohla využít nynější dálnici D2. Obě strany tvrdí, že jejich řešení je ekologicky příznivější.
Trasa na Mikulov počítá s tím, že se až k rakouským hranicím prodlouží čtyřproudová R52 vedoucí z Brna. Ta nyní končí u Pohořelic, odkud pokračuje v každém směru jen jeden pruh. Podle plánů kraje by propojení mohlo být dokončeno v roce 2014. Moravská část silnice by měla stát asi deset miliard korun.
Rakouská A5 i česká R52 jsou součástí plánované transevropské dopravní sítě známé pod zkratkou TEN-T.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
