České společnosti musí podle E&Y nejen reagovat na zpomalení ekonomického růstu a pokles dolaru vůči euru, ale zároveň reagovat na další rizika. Mezi ně patří zvyšující se cena lidské práce, vysoká energetická náročnost, často absence silné značky a slabá vyjednávací pozice vůči odběratelům. Dlouhodobějším problémem je prý nízká produktivita práce a spoléhání se na nákladovou výhodu Česka proti západní Evropě.
"ČR již dávno nepatří mezi nejlevnější destinace, v regionu střední a východní Evropy se dnes naopak řadí mezi nejdražší lokality. Pro zvýšení konkurenceschopnosti je třeba se více zaměřit na kvalitní výrobky a služby s vyšší přidanou hodnotou. Nezbytná je inovace výrobků, zvyšování přidané hodnoty lidské práce, budování silné image značky a dalších necenových konkurenčních výhod," uvedl partner transakčního poradenství Ernst & Young v ČR Jiří Prokop.
Nejvíce ohroženi jsou podle E&Y exportéři mimo země eurozóny. Lze prý předpokládat, že současný vývoj by mohl mít v nejbližší budoucnosti negativní vliv na subdodavatele pro automobilový průmysl, sklářský průmysl a porcelánky, textilní průmysl, výstavba nemovitostí a v souvislosti s ním pak v delším časovém horizontu také na stavebnictví.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
