Společnost Rossmann na konci loňského roku provozovala na tuzemském trhu 110 stejnojmenných drogerií a její tržby meziročně vzrostly o zhruba 220 milionů korun na 2,218 miliardy korun. Počet drogerií Rossmann se loni zvýšil o deset a letos vedení firmy plánuje otevřít osm nových prodejen.
"Hlavním důvodem pro vznik ztráty v roce 2007 byla především zvýšená marketingová aktivita společnosti, která by měla vést k nárůstu obratu v běžném roce a dalších letech," zdůvodnilo loňský prodělek vedení společnosti Rossmann, podle kterého hospodaření firmy ovlivnily i investice do budování nových prodejen a modernizace stávajících drogerií.
Společnost Rossmann, jejíž základní kapitál je 322,7 milionu korun, měla na konci loňského roku celková aktiva 860 milionů korun a její cizí zdroje činily miliardu korun. Z toho na bankovní úvěry a výpomoci připadlo 620 milionů korun. Vlastní kapitál společnosti Rossmann byl v mínusu 194,8 milionu korun.
Šéfové drogistického řetězce Rossmann upozornili, že firma v Česku stále vykazuje vysoké provozní ztráty, které loni činily 48 milionů korun. "Společnost není schopna uhradit všechny splátky půjček a úvěrů. Dále společnosti vznikají významné závazky po splatnosti. Tyto skutečnosti vyvolávají podstatné pochybnosti o schopnosti společnosti pokračovat v činnosti v dohledné budoucnosti," stojí v příloze loňské účetní závěrky společnosti Rossmann.
Aby se firma Rossmann udržela na tuzemském trhu, tak podle jejího vedení potřebuje podporu mateřské společnosti Rossmann Central Europe, která letos v lednu českým drogeriím Rossmann finanční pomoc přislíbila. Již v roce 2006 získala společnost Rossmann od mateřské firmy půjčku 123 milionů korun.
Ztrátové byly loni v Česku i konkurenční drogerie Schlecker, jejichž prodělek činil 37 milionů korun. V roce 2006, kdy firma nesla název Droxi, měly tyto drogerie ztrátu 55,9 milionu korun. Tržby společnosti Schlecker loni v Česku činily 1,88 miliardy korun a ve srovnání s rokem 2006 byly o 171 milionů korun vyšší. Německý drogistický řetězec Schlecker koupil firmu Droxi loni v lednu a poté ji přejmenoval na Schlecker.
Dalšímu drogistickému řetězci dm drogerie markt v hospodářském roce 2007 vzrostly tržby meziročně o 590 milionů korun na 2,726 miliardy korun. Naopak zisk společnosti dm drogerie markt se loni snížil ze 43,6 milionu korun v roce 2006 na 30,6 milionu korun.
Obliba specializovaných drogerií v posledních letech roste. Zatímco v roce 1998 je při nákupu drogistického zboží a kosmetiky preferovalo 26 procent a v roce 2000 24 procent účastníků průzkumu firem Incoma Research a GfK Praha, tak letos jich bylo již 39 procent. Tržby čtyř největších drogistických řetězců loni ve srovnání s rokem 2006 podle předběžných údajů Incoma Research a časopisu Moderní obchod vzrostly o 1,5 miliardy korun na rekordních 11,9 miliardy korun.
Společnost Rossmann Central Europe, která je společným podnikem firem A. S. Watson Group z Hong Kongu a německé firmy Rossmann, provozuje drogistické obchody v Česku, Polsku a Maďarsku. V Německu má společnost Rossmann zhruba 1200 drogerií a A. S. Watson Group vlastní síť 7500 maloobchodů.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
