"Porovnali jsme nejen platy, ale také benefity všech tří skupin řidičů. Strojvůdci z toho vyšli výrazně nejlépe," řekl jednatel společnosti Profesia Dalibor Jakuš. Například 70 procent strojvedoucích dostává příspěvek na důchodové spoření, které mají jen dvě pětiny řidičů autobusů a desetina řidičů kamionů. Dvě třetiny železničářů mají dovolenou navíc, zatímco řidiči kamionů tuto výhodu téměř neznají.
Čeští strojvedoucí si vedou dobře i ve srovnání s kolegy ze Slovenska a Maďarska. Zatímco Maďaři zaostávají v průměrném platu jen o několik stokorun, Slováci berou v přepočtu o 8000 Kč méně. Podobné je to s benefity. Alespoň desetina českých strojvedoucích dostává osm benefitů, Slováci mají nárok na čtyři benefity, Maďaři mají k platu šest výsad.
"Dá se říct, že slovenští kolegové jsou opravdu chudí příbuzní českých kolegů. Maďaři aspoň ve dvou benefitech české kolegy porážejí. Více jich má nadstandardní zdravotní péči a proplacenou dopravu do práce," řekl Jakuš. Češi si zase užívají ve větší míře delší dovolené.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
