"První výrobní závod Hyundaie v Evropě je těsně před otevřením a sériová výroba by měla být spuštěna s prvním listopadovým dnem," uvedl Fořt. Podle něj korejská společnost vůbec neuvažovala o tom, že by svou českou investici 1,1 miliardy eur (přibližně 27,5 miliardy korun) zastavila, případně zrušila. "Byl to holý nesmysl, protože jak jsem se už zmínil, továrna je dokončena a čeká se jen na finální potvrzení od místních úřadů, aby mohla být výroba zahájena," dodal.
Výroba statisíců automobilů ročně by měla přinést pracovní místa pro 3500 lidí v Moravskoslezskému kraji. "Výrobní závod má kapacitu 300.000 vozů ročně, z čehož 200.000, které budou aktuální v první fázi výroby, bude věnováno právě modelu i30 v obou karosářských variantách hatchback i kombi. Z kraje roku 2010 by měl být přidán do výrobního programu nový model kategorie MPV postavený na platformě modelu i30," upřesnil Fořt.
Nová automobilka Hyundai v Nošovicích bude dodavatelsky napojena na jiný korejský závod ve slovenské Žilině. Ten patří automobilce KIA působící právě pod křídly koncernu Hyundai.
"Pomáháme si například tím, že převodovky jak pro model i30, tak pro žilinský výrobní závod značky KIA jsou vyráběny v Nošovicích a motory jsou naopak montovány ve slovenské Žilině. Jedním z důvodu, proč byl závod automobilky Hyundai umístěn v Nošovicích, je přibližně 80kilometrová vzdálenost od Žiliny. Logistika proto nebude tak složitá a přepravní náklady vysoké," doplnil Fořt.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
