Světová finanční krize se v minulých dnech dostala až na hranice Česka, když se do problémů dostala druhý největší německý hypoteční ústav Hypo Real Estate. V neděli se nakonec německá vláda a bankovní sektor dohodly na tom, že poskytnou 50 miliard eur (1,2 bilionu Kč), aby odvrátily její pád. Vláda se rovněž zaručila za vklady v bankách a německý ministr financí Peer Steinbrück navíc požaduje další opatření k celoplošnému zajištění likvidity německých bank.
"Česká spořitelna není finanční krizí přímo ovlivněna. S likviditou problémy nemáme. Vklady vysoce převyšují úvěry. Pro naše klienty se nic nemění. Skutečnost je taková, že český bankovní sektor je od krize poměrně izolován a tuzemské banky nejsou krizí přímo ovlivněny," uvedla mluvčí banky Kristýna Havligerová.
České banky jsou obecně podle mluvčího Raiffeisenbank Tomáše Kofroně daleko konzervativnější než banky v západní Evropě nebo USA, nepůjčují každému a mají dostatečné požadavky na bonitu klientů. "Z tohoto důvodu nám nehrozí žádné potíže, naopak počítáme s dalším růstem. Podobně argumentujeme i klientům," uvedl.
Podle Kofroně tak není rozhodně důvod k jakékoli panice. "Dá se dokonce říct, že pro české banky přišla americká krize včas, dokud je konkurenční prostředí nedonutilo začít nabízet podobně nesmyslné produkty, jaké odstartovaly krizi v USA," dodal.
Rovněž Hypoteční banka se podle její mluvčí Pavly Hávové těší velmi dobré finanční kondici a služby poskytuje v plném rozsahu. "Hypoteční trh v České republice letos přirozeně přechází z období rychlé expanze ke stabilizaci. Poptávka po hypotékách je stále silná, žádné viditelné dopady potíží finančního sektoru ve světě na český hypoteční trh nepociťujeme," uvedla.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
