Zatímco v roce 1985 bylo možné za průměrnou hrubou mzdu koupit 2990 jízdenek, loni to bylo o téměř o 40 procent méně. Průměrná nominální mzda se během stejné doby zvýšila zhruba sedmkrát, průměrná cena jízdenky však narostla na dvanáctinásobek původní jedné koruny. Hůře než loni bylo pouze v roce 1994, kdy jeden plat vystačil na nákup 1751 čtyřkorunových jízdenek.
Výrazně lépe si ve srovnání s minulostí vede meziměstská autobusová doprava, kde cestující mohou za svou mzdu ujet každý rok větší vzdálenost. Loni si mohl průměrně vydělávající Čech koupit za svůj plat 1550 meziměstských jízdenek na deset kilometrů, v polovině 80. let to bylo 973 jízdenek.
Podobně jako městská doprava je reálně dražší než před dvaceti lety například chléb, mléko nebo bílé pečivo. Naopak zlevnilo lahvové pivo, čokoláda, párky nebo televizory, košile a boty.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					