Soukromý investor má podle návrhu ministerstva dopravy postavit úsek dálnice mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi a navazující úsek rychlostní silnice R3 od jihočeské metropole k rakouským hranicím. Navíc dostane za úkol údržbu a opravy dálnice mezi Novou Hospodou a Veselím nad Lužnicí, kterou postaví stát.
Kontrakt s investorem bude uzavřen na 30 let, celá jihočeská část dálnice až k rakouským hranicím má být hotova v roce 2014. Stát začne splácet náklady za jednotlivé úseky vždy po jejich dokončení. Celkové náklady budou dle výpočtu MD 40,4 miliardy korun, což je zhruba o dvě miliardy méně, než kolik by zaplatil stát v případě klasického financování.
Dálnice D3 má být prubířským kamenem partnerství veřejného a soukromého sektoru při výstavbě dálnic. Konkrétní smlouvu s investorem - a s finančními závazky státu vůči němu - musí souhlasit znovu vláda a parlament.
Pokud se systém PPP osvědčí, uvažuje se o jeho využití i na dalších dopravních stavbách. V první řadě jde o rychlostní silnici R35, která má spojit Mohelnici s Libercem a odlehčit dálnici D1, nebo o rychlodráhu z letiště Ruzyně do centra Prahy.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					