Vybudování obchvatu si vyžádala nejen přetíženost silnice a neustále se zvyšující provoz směrem k průmyslovým zónám i německé hranici, ale především její nevyhovující stav. Stávající silnice I/9 mezi Novým Borem a Českou Lípou je dvoupruhová bez zpevněných krajnic, s nevyhovujícím šířkovým a výškovým uspořádáním. "Silnice je nepřehledná a nebezpečná, proto se jí přezdívá silnice smrti," řekl již dříve liberecký hejtman Petr Skokan.
Nová komunikace má dopravní zátěž rozložit mezi stávající silnici a novou trasu, což zvýší plynulost a bezpečnost dopravy, ale přispěje to také ke zlepšení životního prostředí na trase i v centrech České Lípy a Nového Boru. Stavba je rozložena do několika etap - nejprve bude vybudována křižovatka v Sosnové, jejíž výstavba přijde na 785 milionů korun. Na ni naváže stavba dvou úseků silnice mezi Dubicí a Dolní Libchavou. Obchvat, jehož výstavba bude stát téměř 1,9 miliardy korun, umožní později vybudovat i přeložku silnice I/13 směrem na Děčín.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					