Vláda by podle jednoho ze zdrojů měla poskytnout kapitálovou injekci tři miliardy dolarů a za to by dostala preferenční akcie ve spojené automobilce. Za další asi tři miliardy by vláda převzala penzijní závazky firem a zbytek by tvořila úvěrová linka pro krátkodobé financování. Ministerstvo financí údajně žádost o přímou pomoc zvažuje a rozhodnout by mohlo již tento týden.
GM od minulého měsíce vede s fondem Cerberus Capital Management, který je vlastníkem Chrysleru, jednání o koupi této automobilky. Možnost transakce firem, které se obě kvůli krizi automobilového trhu v USA nacházejí v problematické situaci, však maří potíže s financováním fúze. To je důsledek špatné situace na úvěrovém trhu a propadu prodeje automobilů v celém světě.
Americká vláda naposledy finančně vypomohla automobilovému sektoru v roce 1980, kdy státními garancemi za úvěry v sumě 1,5 miliardy dolarů podpořila oživení v automobilce Chrysler. "Automobilky čelí smrtícímu víru, což by podle mě opravňovalo k bezprecedentní vládní infúzi," řekl analytik S&P Efraim Levy.
Vládní kapitálová injekce by mohla oživit odvětví, které v USA přímo zaměstnává 350.000 lidí a nepřímo zajišťuje zaměstnanost dalším 4,5 milionu. Kvůli útlumu ekonomiky, propadu trhu, úvěrové krizi i vlekoucím se problémům automobilek se zaměstnaneckými fondy jsou GM, Chrysler i Ford v těžkých ztrátách a může jim hrozit nebezpečí bankrotu.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					