Z okolních zemí je benzin dražší pouze v Německu, a to téměř o dvě koruny. V Polsku lze litr benzinu natankovat téměř o tři koruny levněji než v Česku, v Rakousku o více než dvě koruny a na Slovensku je benzin levnější zhruba o 25 haléřů než v tuzemsku.
U nafty sáhnou nejhlouběji do kapsy z okolních zemí řidiči na Slovensku, kde si proti Česku připlatí téměř korunu na litru, o čtvrt koruny je dražší nafta v Německu. V Polsku je litr nafty levnější o více než čtyři koruny a v Rakousku o více než dvě koruny.
Žebříčku evropských zemí vévodí tradičně nejdražší Norsko, kde motoristé platí za litr benzinu i nafty v přepočtu téměř 38 korun. K nejlevnějším zemím patří vedle Ruska pobaltské země, kde stojí litr benzinu kolem 23 korun.
Rozdíly v cenách pohonných hmot napříč Evropou lze podle analytiků přičíst zejména různě vysokým sazbám spotřebních daní v jednotlivých zemích. Paliva jsou nejdražší tam, kde jsou i nejvyšší daně ze spotřeby. Ceny ovlivňuje také různá míra konkurence a odlišnosti v přimíchávání biosložky.
Vývoj cen pohonných hmot v Česku pravidelně sleduje společnost CCS, podle jejíchž údajů stál ke konci týdne litr benzinu 28,10 koruny a nafty 29,16 koruny. Rozdíl v cenách je dán měnovým přepočtem a rozdílností tvorby průměrné ceny.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					