Letos hospodářství EU zpomalí na 1,4 procenta HDP, což je ve srovnání s rokem 2007 zhruba poloviční tempo růstu. Ještě větší propad však zažije eurozóna, kde růst HDP zpomalí z loňských 2,7 procenta na 1,2 procenta. Ekonomika by měla začít velmi mírně oživovat až v roce 2010, kdy by měla růst v případě EU o 1,1 procenta a v případě eurozóny o 0,9 procenta.
"Ekonomický výhled se nyní významně zhoršil s tím jak Evropskou unii zasáhla finanční krize, která se ještě na podzim prohloubila a vybírá si své oběti v obchodu a ve spotřebitelské důvěře," uvedl v prognóze eurokomisař pro hospodářské a měnové otázky Joaquín Almunia.
Krize by se měla promítnout i na trhu práce. Míra nezaměstnanosti by se v EU i v eurozóně měla během příštích dvou let zvýšit zhruba o jeden procentní bod, tedy na 7,8 procenta a 8,4 procenta v roce 2009 s dalším nárůstem v roce 2010. V unii by mělo přibýt zhruba čtvrt milionu nezaměstnaných a v eurozóně půl milionu lidí bez práce.
Jediným pozitivem je vývoj růstu spotřebitelských cen. Inflace podle Evropské komise již dosáhla vrcholu a v roce 2009 by její tempo v EU mělo zpomalit na 2,5 procenta a v roce 2010 na 2,25 procenta. V eurozóně by spotřebitelské ceny měly v roce 2009 růst o 2,2 procenta a v roce 2010 o 2,1 procenta.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					