Skupiny Bohemia Crystalex Trading a Porcela plus se v září ocitly v insolvenčním řízení. Ve Světlé nad Sázavou a Poděbradech byla následně zastavena výroba.
Sklářští odboráři chtějí s ministrem také mluvit o případných legislativních změnách, které by urychlily insolvenční řízení. Jde například o novelu insolvenčního zákona. "Zabránilo by se tak tomu, že továrna bude po pár měsících úplně vychladlá," uvedl Kubinec. Při vleklém insolvenčním řízení si prý lidé navíc již mohou najít novou práci, takže v podniku by i při opětovném zahájení plného provozu neměl kdo pracovat.
Na 1100 sklářů z podniku Sklo Bohemia ve Světlé nad Sázavou nedostalo zářijové výplaty a očekávat je nemohou ani za říjen. "Už nemají na obživu, elektřinu a nájmy," uvedl odborář. Světelští radní peněžní pomoc města sklářům odmítli. Malé půjčky by jim nepomohly a na velké nemá radnice dost peněz, uvedla v úterý starostka Světlé Lenka Arnotová.
Bez zářijových výplat zůstali i zaměstnanci poděbradských Skláren Bohemia. Tamní zastupitelé pro ně již schválili bezúročné půjčky, ale o jejich konečné podobě se má ještě jednat. Původní návrh počítal s 18.000 korunami, které budou splatné ve dvou splátkách do poloviny příštího roku. Nárok na výpomoc by měli jen lidé s trvalým bydlištěm v Poděbradech. Těch je polovina ze 448 zaměstnanců.
Skupina výrobců kolem BCT a majetkově spjaté Porcely Plus zaměstnává na 7000 lidí. Do zahájení insolvenčního řízení zaměstnancům mzdy nedlužila, do problémů se dostala až ve chvíli, kdy banky zablokovaly její účty. Lidem, kteří nedostali mzdy, nemohou pomoci ani úřady práce, protože nárok na mzdy nevznikl před zahájením insolvenčního řízení.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					