Kvůli možnému rozšíření bakterie šla na jatka v jihočeských Mirovicích celá hala nosnic. V další pěti halách, kde je 147.000 slepic, nebyla bakterie objevena. "Nařídili jsme mimořádná veterinární opatření. Firma nyní musí provést účinnou dezinfekci haly," řekl Bílý. Až po jejích vyhovujících výsledcích, které zkontrolují veterináři, může podnik nasadit do haly nové nosnice.
"Producenta to nepoškodí. Náhrady poskytne firmě ministerstvo zemědělství a EU," řekl Bílý. Slepice byly v polovině snáškového cyklu a na jaře by šly na jatka. Podle Bílého nejde o žádnou katastrofu, pouze o preventivní opatření. EU chce totiž těmito razantními kroky výrazně omezit v letech 2008 až 2010 výskyt salmonely, aby se snížilo případné riziko pro člověka. Z legislativy EU vychází také národní program pro tlumení výskytu salmonel, které se ale zcela vymýtit nedají.
Druko Střížov dodržuje veškeré veterinární i hygienické předpisy a slepice pravidelně očkuje. Státní veterináři provádějí úřední odběry a chovatel pravidelně posílá slepičí trus i další vzorky na rozbor. "Včasná mimořádná opatření při tomto výskytu potvrzují účinnost státního veterinárního dozoru," řekl Bílý.
Podle jednatele Druka Jaroslava Přibáně se žádná syrová vejce z haly na trh nedostala. Maso z poražených slepic i veškerá vejce budou podle Bílého tepelně zpracovány do výrobků. Tepelné ošetření zárodky salmonely spolehlivě zlikviduje.
V Plzeňském kraji je to od počátku roku, odkdy se provádějí rozbory podle národního programu, první případ potvrzené salmonely, v ČR šestý. U dospělých ptáků není výskyt bakterie neobvyklý.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					