K projektu malého vozu se se upínaly naděje zaměstnanců vrchlabského závodu Škody Auto. Sériová výroba malého a levného vozu pro ně měla zajistit práci na řadu let dopředu. Znamenalo by to také modernizaci podniku a mnohamilionové investice do technologií. Také proto s rozhodnutím koncernu nesouhlasí odbory.
"Zaměstnanci firmy Škoda, zejména ve Vrchlabí, splnili všechny své úkoly, aby projekt malého vozu získali. Byli flexibilní, mají vysokou produktivitu práce a nabídli značný technický um i příznivé mzdové podmínky. Koncern ale svůj slib nesplnil," řekl listu předseda škodováckých odborů Jaroslav Povšík.
Koncernové představenstvo zdůvodnilo nepřidělení výroby do Vrchlabí rozhodnutím české vlády nepřijmout v nejbližší době evropskou měnu euro. Kvůli výkyvu kursu koruny vůči euru a dolaru by podle manažerů Volkswagenu byly další investice v Česku nehospodárné.
Ve Vrchlabí by se však mělo vyrábět dál a rozhodnutí koncernu by se nemělo nijak odrazit na zaměstnanosti. Odbory nyní budou požadovat vytížení Vrchlabí navrácením produkce nové octavie z Bratislavy. "Na Slovensku se náklady na vyrobený vůz zvyšují o 400 eur proti nákladům na výrobu v našem závodě. Tato situace by tak mohla připomínat vytunelování vlastní firmy," dodal Povšík.
Stažení výroby octavie ze Slovenska připustilo i vedení Škody Auto. "Existují různé varianty, a toto je jedna z nich. Ještě o tom ale není rozhodnuto definitivně," řekl v úterý ČTK mluvčí firmy Jaroslav Černý.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					