Dow Jonesův index klesl o 176,58 bodu a obchodní den uzavřel slabší o 1,99 procenta na 8693,96 bodu. Širší index S&P 500 si odepsal 2,2 procenta na 898,95 bodu a podobně index Nasdaq Composite oslabil o 2,22 procenta na 1580,90 bodu.
Náladu na trhu zhoršila například společnost Alcoa, která uvedla, že kvůli nižší poptávce snižuje v celém světě výrobní kapacity. Její akcie pak oslabily asi o sedm procent. Průmyslový konglomerát Tyco International zase uvedl, že jeho celoroční zisk bude kvůli slabší poptávce a silnějšímu kurzu dolaru výrazně nižší než čekají analytici.
"Ukazuje se, že jsme v recesi. Pro trh je to skoro jako bezedná propast. Nejdřív se prodává a teprve pak se kladou otázky," řekl k situaci na trhu analytik společnosti Schaeffer's Investment Research Ryan Detrick.
Odklonu od rizika nahrávají mimo jiné zprávy, že se snižuje dynamika růstu čínské ekonomiky, i když Čína je jedinou významnou ekonomikou, která stále vykazuje silný hospodářský růst. Z loňského růstu přes 11 procent by letos měl růst zpomalit na osm až devět procent.
Na devizových trzích se zvyšoval kurz dolaru, který je vůči koši měn nejsilnější za poslední dva týdny. Právě snaha odklonit se od rizika dolaru svědčí, protože americká měna je navzdory hospodářským problémům ve Spojených státech považována za bezpečnou.
Dolarový index, který vyjadřuje hodnotu dolaru vůči koši šesti hlavních světových měn, zpevnil o 1,4 procenta na 87,16 bodu. Euro k dolaru kleslo o 1,6 procenta na 1,2528 USD. Dolar k jenu oslabil o 0,3 procenta na 97,74 JPY, euro k jenu ztratilo 1,8 procenta na 122,51 JPY.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					