Podle návrhů komise, které nyní půjdou na stůl Evropského parlamentu a hlavně členských zemí EU, by nový systém označování měl vstoupit v platnost do konce roku 2012.
Výhodný nebude podle komise jen pro spotřebitele, kteří by díky němu mohli ušetřit, ale i pro výrobce. To, že budou existovat jednotné standarty pro sdělování informací o účinnosti pneumatik, prý zlepší možnosti soupeření o zákazníky, které nebude založené jen na cenách výrobků.
Výkonný orgán EU očekává i přínos pro životní prostředí. Nový systém označování by podle něj mohl vést ke snížení emisí oxidu uhličitého ročně o 1,5 až čtyři miliony tun. To odpovídá odstranění asi 500.000 až 1,3 osobních automobilů z unijních silnic ročně.
Kolem roku 2020 by nové označování podle očekávání komise mohlo také každý rok ušetřit 2,4 až 6,6 milionu tun olejového ekvivalentu (toe). To je jednotka, která představuje objem energie, který se uvolní při spálení jedné tuny surové ropy.
To, jak na tom daná pneumatika je, by pak mělo být napsáno v místě prodeje na nějaké nálepce či cedulce i v technických propagačních materiálech, brožurách nebo na internetu.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					