Podle hradeckého primátora Otakara Divíška banky nemají zdroje. V podobné situaci jako Hradec jsou podle něj i jiná velká česká města, která žádají o úvěr nebo o něm přemýšlejí. Dodal, že ještě v červenci, před vypuknutím krize, by si banky na radnici podávaly dveře a o město jako klienta by se praly. "To bylo. Zapomeňte," řekl primátor.
Zda se Hradec Králové se slovenskou bankou na dvacetiletém úvěru nakonec dohodne, není zatím jisté. Banka si totiž dala své podmínky, o nichž bude město nyní jednat. Podle ekonomického náměstka radnice Borise Hermana město banku požádalo o vysvětlení asi 15 záležitostí. "Jsou tam některé věci, které jsme u českých bank neměli. Musíme se zeptat," řekl Divíšek.
Vývoj stavby koupaliště v případě, že by město úvěr nezískalo, nechtěl primátor předjímat. "V záloze varianty jsou, ale prozrazovat je nebudeme," řekl pouze. Původně radnice uvažovala o tom, že peníze na koupaliště získá z prodeje městských bytů. Kvůli navrženým vysokým cenám se však proti prodeji zvedla vlna odporu nájemníků. Město pak prodej bytů odložilo a rozhodlo se pro úvěr.
Stavba koupaliště nedaleko malšovického fotbalového stadionu patří mezi priority radnice a celkem by měla během let 2009 a 2010 přijít na 525 milionů korun. Vedle peněz z úvěru chce radnice na stavbu použít 90 milionů Kč z vlastních zdrojů. Nyní je výběrové řízení na stavební firmu. Vítěz by mohl být znám na začátku roku 2009.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
