V poledne místního času (18:00 SEČ) index Dow Jones klesl o 2,11 procenta na 8246 bodů. Širší index Standard & Poor's 500 ztratil 3,1 procenta a obchodoval se kolem 832 bodů. Index technologického trhu Nasdaq oslabil o 2,6 procenta na 1126 bodů.
Nejhůře si vedly General Motors a Ford, které dopoledne ztrácely více než deset procent. Investoři se obávají, že bez pomoci hrozí automobilkám krach, který by poškodil celou ekonomiku.
Demokratičtí lídři Kongresu chtějí získat 25 miliard dolarů na pomoc automobilovému průmyslu ze záchranného balíku pro finanční sektor. Bílý dům a republikánští zákonodárci se však domnívají, že automobilovému sektoru by měl stačit mírně doplněný program zvýhodněných půjček v hodnotě 25 miliard dolarů na vývoj vozů s nižší spotřebou, který schválil Kongres již minulý měsíc. Republikáni opakovaně říkají, že jsou proti, aby se záchrana automobilek financovala z programu pro stabilizaci finančního sektoru.
Ztráty postihly také finanční společnosti, v čele se Citigroup. Investoři naopak kupovali akcie firem považovaných za obranné, jako jsou řetězec restaurací McDonald's, nápojová firma Coca-Cola a farmaceutická Merck. U obranných společností se předpokládá, že si i při ekonomickém poklesu povedou relativně dobře, napsala agentura Reuters.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
