Země světa by podle Bushe měly "odolat pokušení napravovat věci regulací, která zabrzdí inovační snahy a zaškrtí ekonomický růst". Bush svého posledního mezinárodního setkání využil k obhajobě "volných trhů, volného obchodu a svobodných lidí". Tyto principy jsou nyní ohrožovány snahami o všeobjímající regulaci, zdůvodňovanou excesy, jež vedly k nynější finanční krizi.
Proti ochranářství na počátku dvoudenního summitu vystoupil i jihokorejský prezident I Mjong-bak. Šéfové 21 států, které se dohromady podílejí na více než polovině světové ekonomické produkce, se budou snažit navázat na washingtonský summit skupiny G20 z minulého víkendu, kde se řešilo, co dělat proti globální recesi. USA na summitu odrážely pokusy evropských zemí v čele s Francií o zavádění drakonické regulace celého finančního sektoru.
Bush slíbil, že USA budou v nadcházejících týdnech usilovat o konečný průlom v jednání o liberalizaci světového obchodu v rámci Světové obchodní organizace. V sázce je završení celého takzvaného katarského kola jednání, které se táhne již od roku 2001.
"Vím, že za dva měsíce opustím funkci, tato administrativa však bude důrazně usilovat o dokončení katarského kola, abychom vyslali signál, že odmítáme ve 21. století akceptovat protekcionismus," řekl Bush. Připomněl, že myšlenku dokončení jednacího kola podpořila před týdnem i skupina G20.
Bush přivítal rozhodnutí Peru a Austrálie připojit se k USA, Singapuru, Chile a Bruneji, které chtějí sjednat vzájemnou dohodu o volném obchodu. Prezident také zkritizoval Kongres za to, že ukončil letošní zasedání aniž schválil již sjednané dohody o volném obchodě s Kolumbií, Jižní Koreou a Panamou.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
