Plánuje do roka založit fondy pro soukromé investice. "Rozhodli jsme se přímo v rámci skupiny PPF budovat strukturu fondů privátního kapitálu, na které by se měl podílet mezinárodní institucionální investor," řekl HN Šmejc.
Záměrem je získat miliardy eur na nové investice. "Chceme začít omezeným okruhem investorů a později fondy otevřít všem. Investice vždy chceme kombinovat s vlastním kapitálem," upřesnil.
Plán je reakcí na finanční krizi, kterou PPF podle Šmejce vidí jako daleko vážnější než většina tuzemských podnikatelů. "Názor, že se Česko stane ostrůvkem stability v rozbouřeném moři, považujeme za úplný nesmysl. Ekonomika a krach je globální, krize v Česku se teprve rozjíždí," řekl.
Druhým hlavním krokem proti krizi je snižování nákladů skupiny, včetně propouštění lidí. Podle Šmejce PPF propouštěním napříč celou skupinou ušetří miliardy ročně a například s manažery, kteří zůstanou, domlouvá snížení odměn v následujících dvou letech.
Úspory se týkají i dceřiné firmy Home Credit, která má rozsáhlé aktivity v Rusku a dalších zemích. Skupina Home Credit v poslední době přitvrdila podmínky v půjčkách a v Rusku skončila s hypotékami a dlouhodobými úvěry na auta. Cílem je udržet zisk i v době, kdy se čeká pokles nových obchodů.
V době, kdy banky i firmy po celém světě hromadí hotovost, se také PPF podle Šmejce rozhodla držet jako rezervu pro "horší časy" půl miliardy eur (zhruba 12,85 miliardy Kč) v hotovosti. Plány pro příští rok jsou prý nastaveny tak, aby firma mohla fungovat, píšou HN.
Plán PPF je podle ekonomů reálný. "Podobně uvažuje řada investorů v zahraničí i v Česku. Teď se otevírá mnoho příležitostí, protože ne všechny firmy, které mají problémy, jsou ve špatném stavu," řekl David Marek z Patria Finance.
Za dobrý nápad to považuje i Pavel Sobíšek z UniCredit Bank. "Plán a jeho načasování by mohly být zajímavé pro mnoho malých investorů. Dramatický propad hodnoty aktiv bude dávat enormně dobré příležitosti," uvedl
Skupina PPF spravuje majetek asi za 240 miliard korun a vedle Česka, Ruska, Slovenska a Ukrajiny působí například v Kazachstánu, ve Vietnamu a Číně.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					