Ke konci třetího čtvrtletí měly sledované stavební podniky v tuzemsku smluvně uzavřeno 16.200 zakázek v celkové hodnotě 209,4 miliardy Kč. Mají tak zásobu práce přibližně na osm měsíců.
Hodnota nově uzavřených zakázek na novou výstavbu, rekonstrukce a modernizace meziročně stoupla o 17,5 procenta na 69,1 miliardy korun. Nejvíce k růstu přispěla hodnota nových zakázek u inženýrských staveb, která byla podobně jako ve druhém čtvrtletí ovlivněna výstavbou dopravní infrastruktury podporovanou z prostředků evropských strukturálních fondů, uvedl ČSÚ.
Hodnota nových zakázek u inženýrských staveb vzrostla meziročně o 39,3 procenta. Zvýšila se také hodnota nových zakázek u nebytových budov nevýrobních, a to o 39,7 procenta, a u vodohospodářských staveb, které zaznamenaly růst o 87,2 procenta. Naopak meziročně poklesla hodnota nových zakázek u bytových budov (o 14,6 procenta) a u nebytových budov výrobních (o 14,7 procenta).
Nová stavební zakázka v tuzemsku měla v průměru hodnotu čtyři miliony korun, což bylo proti loňskému třetímu čtvrtletí o 40,8 procenta více; z toho u veřejné zakázky to bylo 5,2 milionu Kč a u soukromé zakázky 3,1 milionu korun.
Z celkového finančního objemu nově uzavřených zakázek připadlo na veřejné 42,8 miliardy Kč a na soukromé 33,3 miliardy korun. Počet soukromých zakázek byl ale vyšší než počet zakázek veřejných.
Střední a velké stavební podniky se 100 a více zaměstnanci měly na celkové hodnotě uzavřených zakázek podíl 87,4 procenta. Nejvýraznější podíl ve výši 52,2 procenta z celkové hodnoty připadl na skupinu podniků s tisícem a více zaměstnanci.
Podle ČSÚ budou z celkového počtu uzavřených zakázek ve třetím čtvrtletí do šesti měsíců dokončeny zhruba čtyři pětiny. Do jednoho roku bude uskutečněno 93,9 procenta stavebních zakázek. Z celkové hodnoty uzavřených zakázek bude do šesti měsíců realizována necelá polovina a do jednoho roku bude provedeno 70,5 procenta objemu zakázek.
Zrušeno bylo ve třetím čtvrtletí 178 stavebních zakázek v celkové hodnotě 1,4 miliardy korun, uvedl ČSÚ.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
