Sanofi-Aventis požádala o prodloužení kvůli tomu, že dosud nezískala povolení spojení v Evropské unii. Firma již naopak má potřebná povolení od orgánů na ochranu hospodářské soutěže Ruska, Ukrajiny a Turecka. Pokud ČNB žádosti vyhoví, doba závaznosti nabídky se prodlouží do 20. února příštího roku.
Atlantik FT dodal, že v návaznosti na současné dění na světových trzích doporučuje akcionářům nabídku Sanofi-Aventis ve výši 1150 Kč využít. Představenstvo Zentivy již dříve nabídku rovněž doporučilo a zavázalo se, že francouzské firmě prodá svůj podíl akcií ve výši 5,7 procenta.
O převzetí Zentivy usilovala i Anthiarose Limited, dceřiná společnost finanční skupiny PPF. Firma zveřejnila v polovině června nabídku 950 korun za akcii Zentivy; na konci července však svou nabídku odvolala.
Skupina Sanofi-Aventis je největším akcionářem Zentivy s téměř čtvrtinovým podílem. PPF spolu s partnerskou italskou pojišťovnou Generali jsou druhým největším podílníkem, dohromady kontrolují 24,3 procenta akcií firmy. Přes deset procent akcií drží firma Belviport Trading a 7,6 procenta Fervent Holdings ze skupiny J&T. Management a zaměstnanci firmy mají šestiprocentní majetkový podíl. Zbývajících 27,2 procenta patří ostatním institucionálním a soukromým investorům.
Domácí farmaceutická jednička se zaměřuje na výrobu generik, což jsou levnější kopie originálních léků, kterým vypršela patentová ochrana. Celkově zaměstnává více než 6000 lidí a má výrobní závody v Česku, na Slovensku, v Rumunsku a Turecku. Akcie společnosti se obchodují na londýnské a pražské burze.
Francouzská farmaceutická skupina Sanofi-Aventis vznikla v srpnu 2004, kdy společnost Sanofi-Synthélabo převzala svého největšího rivala Aventis. S tržním podílem přes pět procent je jednou z největších světových farmaceutických skupin a evropskou jedničkou. Firma se sídlem v Paříži zaměstnává zhruba 100.000 lidí ve stovce zemí.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
