Kvůli krizi výrobce nákladních vozidel zkrátí pracovní dobu. Přibližně do konce prvního čtvrtletí 2009 se ve většině úseků Tatry bude pracovat jen tři týdny v měsíci. To sníží mzdové náklady o dalších osm až deset procent a náklady na energie zhruba o pětinu. Členové vrcholového managementu budou mít po dobu omezené výroby nižší výplaty o deset procent. Firma neomezí náklady na vývoj, protože chce nabídnout nové výrobky, uvedl předseda představenstva a generální ředitel Ronald Adams.
Od června do konce roku Tatra zeštíhlí o 690 lidí, na konci roku chce mít 3700 kmenových zaměstnanců a na konci prvního čtvrtletí 3574. O snížení počtu pracovníků se podle sdělení firmy postaraly odchody do důchodu, disciplinární rozvázání pracovního poměru, vypršením pracovních smluv na dobu určitou, návrat pracovníků z řad studentů do škol, propouštění externích agenturních pracovníků a odchody z osobních důvodů. Pro nadbytečnost Tatra propustila zhruba 40 zaměstnanců.
Loni měla kopřivnická automobilka podle svých webových stránek tržby 5,9 miliardy korun, čistý zisk mateřské společnosti loni dosáhl 859 milionů korun. Tržby celé skupiny Tatra představovaly v loňském roce 7,702 miliardy korun, když v roce 2006 to bylo 6,062 miliardy korun. Čistý konsolidovaný zisk skupiny Tatra dosáhl loni 901 milionů korun.
Kvůli globální finanční krizi musí například také mladoboleslavská automobilka Škoda Auto snížit výrobu.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
