Nova vysílala Big Brothera na podzim 2005 a za část dílů dostala od rady řadu rekordních pokut převyšující celkem 40 milionů korun. Nova se proti pokutám začala bránit u soudu, který část pokut zrušil, část potvrdil. Nova i RRTV se proto začaly podávat i kasační stížností k Nejvyšším soudu. Soudní spory trvají dodnes a řešil je dokonce Ústavní soud.
Rada tento týden udělila Nově pokuty 200.000, 250.000 a 400.000 korun za díly Big Brothera odvysílané od 28. srpna do 1. září, 26. a 28. září 2005. Podle rady Nova porušila zákon tím, že nedodržela povinnost nezařazovat do vysílání mezi 06:00 a 22:00 pořady, které by mohly ohrozit psychický, fyzický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých.
Nova aktuální pokuty nekomentovala. "Počkáme na písemné vyrozumění rady a pak se budeme moci vyjádřit," řekla ČTK mluvčí Novy Michaela Fričová.
Rada zároveň udělila pokuty společnosti Delpharmea Nutraceuticals ve výši 1,12 milionu a 630.000 za údajné porušení zákona o reklamě, konkrétně paragrafu, který říká, že "reklama na doplněk stravy musí obsahovat zřetelný, v případě tištěné reklamy dobře čitelný, text 'doplněk stravy'". Toho se firma dopustila v reklamních spotech na přípravek Cortisil.
Rada již dříve za tyto reklamní spoty společnost pokutovala, ta se však obrátila k soudu, který pokutu od rady zrušil a věc vrátil radě k dalšímu jednání. Nyní rada rozhodla o pokutách opět.
Delpharmea Nutraceuticals již dříve v červenci dostala od rady rekordních 24 pokut v celkové výši 3,3 milionu korun, rovněž kvůli porušení zákona o reklamě u spotů na potravinové přípravky Folixil a CEM-M. Média a firmy, které od rady pokutu dostanou, se většinou odvolávají k soudu, často úspěšně.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
