Dopravní podnik na instalaci turniketů podle LN spěchá. Souvisí to do jisté míry s tím, že rozpočet podniku pro příští rok je nižší než v jiných letech. "Díry v rozpočtu tím nezalepíme. Ale aspoň zvýšíme výnosy z jízdného," citují Dvořáka.
Dopravní podnik si od znovuzavedení turniketů slibuje pokles počtu cestujících bez platné jízdenky. Revizoři by se více zaměřili na tramvaje a autobusy.
Dopravní podnik kvůli jízdám na černo přichází o miliardy korun. Podle volných odhadů tvoří černí pasažéři až čtvrtinu z celkového počtu cestujících v pražské hromadné dopravě, píšou LN.
Investice si má pohybovat od jedné do dvou miliard korun. Vyžádá si také stavební úpravy vestibulů pro potřeby hasičů a záchranářů.
Turnikety nejsou v Evropě nic neobvyklého a v pražském metru fungovaly od začátku jeho provozu. V polovině 80.let je ale dopravní podnik kvůli plynulejší a jednodušší přepravě cestujících zrušil. Současná praxe je taková, že si cestující při vstupu do metra označují jízdenky.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
