Odhadovaný odebraný počet je 350 aut v průběhu čtyř let, upřesnil Mravinac. Vozidla jsou podle jeho slov určena pro obchodní zástupce pošty v rámci ČR. Výsledky veřejné zakázky budou známy do konce tohoto roku.
Česká pošta provozuje více než 4200 vozidel a je tak vedle policie a telekomunikačních společností jedním z největších odběratelů aut na trhu. Zatím poslední výběrové řízení na nové vozy bylo před třemi lety, kdy se svými dodávkami uspěly Ford a Iveco. Letos 21. října firma vypsala další konkurz na 350 osobních aut. Lhůta pro doručení nabídek měla původně končit 18. listopadu, termín byl později posunut na 3. prosince.
Tendru se mohly zúčastnit firmy, jejichž obrat v posledních třech letech neklesl pod 100 milionů korun. Dodavatelé by také měli mít více než 30 zaměstnanců. Renault svoji účast potvrdil. "Soutěžíme s modelem Clio III," řekla CBW mluvčí francouzské značky Jitka Skaličková.
Tendr byl vypsán na uzavření rámcové smlouvy; na jejím základě budou zadávány jednotlivé veřejné zakázky na dodávky referentských osobních vozidel. Veškerá dodávaná vozidla musí být výhradně nová, musí být homologována pro provoz v Česku a musí být plně garantována dostupnost servisních služeb v ČR.
Podle CBW se objevily spekulace, že podmínky tendru byly ušité na míru Škodě Auto. Tomu by odpovídal i vývoj řízení, jehož uzávěrka musela být posunuta kvůli námitce jednoho z uchazečů, napsal CBW. Podle Mravinace však mělo oddálení termínu pouze procedurální charakter.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
