Principem obdobných rádií na celém světě je to, že lidé si mohou na začátku poslechu stanice zadat svého oblíbeného interpreta či kapelu. Stanice pak automaticky vyhledává a hraje hudbu, stylově spřízněnou s původním požadavkem.
"Spustíme jej začátkem příštího roku, to znamená leden, únor," uvedl. Podle zástupců tuzemského Lagardere stanice odstartuje později, než bylo původně v plánu, neboť se objevily jisté potíže s převzetím technologie od francouzské sestry.
Zároveň tak ale mohla česká Lagardere podle jeho zástupců rádio více nastavit na středoevropské prostředí, a nebude tak čistě "překlopeno" z Francie jen s tím, že do databáze se přidají české písničky.
Obdobný projekt podle informací ČTK chystá také ABradio, na jejichž internetových stránkách lze nyní poslouchat zhruba 170 stanic včetně těch, které vysílají i analogově přes FM pásmo.
Česká pobočka Lagardere, která mimo jiné provozuje analogové FM stanice Frekvence 1, Evropa 2, rádio Bonton a radio DJ, se rozhodla rozšiřovat své aktivity na internetu. Kvůli tomu také letos vznikla nová digitální divize firmy, která bude mít na starosti právě weby rádií a další samostatné internetové a mobilní projekty.
Letos v říjnu tak ve spolupráci s Lidé.cz spustila tři desítky stanic na http://radio.lide.cz/. Mezi nimi jsou nejen stanice Frekvence 1, Evropa 2 a Rádio Bonton, ale také tematické stanice, zaměřené například pouze na písně Madonny, Robbieho Williamse či období 90. let. V příštím roce také chystá spustit komunitní server.
První speciální tematická webová rádia spustila Frekvence 1 a Evropa 2 již loni v lednu, u Evropy 2 to byly stanice s názvy Heavy, Lowrider a Movin'.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
