"Pokles výroby je proti loňsku zhruba o 30 procent. V historii Brana jsme měli trošku menší problémy v letech 1992 a 1993, které souvisely s opuštěním ruského trhu, ale zastavení výroby je v historii poprvé," řekl. O odstávce výroby podle něj rozhodlo vedení firmy v pondělí a stejný den ji projednalo i s odboráři. "Požadujeme, aby to zaměstnanci pochopili. Čerpá se náhradní volno za konanou práci přesčas, vybírá se dovolená a jiná pracovní volna, na které mají nárok z kolektivní smlouvy," dodal.
Brano Group také průběžně snižuje své stavy. Od letošního července do července 2009 bude mít o 400 zaměstnanců méně. "Máme 2300 zaměstnanců, v červenci jsme měli průměrný stav 2400 lidí, očekáváme že v červenci 2009 budeme pro výrobu potřebovat 2010 zaměstnanců," uvedl Witwer.
K největším odběratelům firmy Brano Group patří Volkswagen, General Motors, Ford, Volvo a Škoda Auto, které rovněž omezují výrobu. Poptávka po automobilech nyní klesá v důsledku světové finanční krize. Výrobce autodílů Brano Group má podle Witwera problémy s odbytem zvedacích zařízení a zavíračů dveří zejména na východní trhy a zastavuje i slévárnu, která vyrábí na sklad.
S problémy se potýká i řada dalších výrobců automobilových dílů. Podle odhadů Pavla Juříčka, majitele výrobce autodílů Brano Group a viceprezidenta Sdružení automobilového průmyslu, až 30 procent firem zaměřujících se na automobilový průmysl nemusí dopady finanční krize přežít. "Je to prognóza pro celou Českou republiku, v rámci kraje by ten odhad mohl být o něco málo nižší. Ovšem pokud jsme avizovali, že v příštím roce odejde z podniků napojených na automobilový průmysl v celé ČR asi deset tisíc zaměstnanců, tak to číslo bude rozhodně vyšší," připustil Juříček.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
