Národní dopravce novinku představil ve svém vnitropodnikovém zpravodaji, ale odmítá se k ní šířeji vyjádřit. "Musíme šetřit," říká podle MfD pouze stručně prezident ČSA Radomír Lašák. Dodatečné příjmy z prodeje nápojů a jídla mají firmě pomoci zvýšit celkové výnosy nebo je alespoň udržet. "ČSA v roce 2009 neporostou. Zachování počtu cestujících, tedy zvyšování podílu na klesajícím trhu, je ambiciózní cíl," píše se podle deníku v podnikovém časopisu pro zaměstnance OK Novinky.
ČSA odmítají zpoplatnění občerstvení komentovat. "Není to nic ke zveřejnění, je to informace pro zaměstnance. Nemám k tomu co říct," uvedla podle MfD mluvčí ČSA Daniela Hupáková. Změna se netýká pasažérů v obchodní třídě, právě na ně se chce ČSA ještě více zaměřit. Aerolinky však musí bojovat s jejich úbytkem, protože obchodní cestující kvůli finanční krizi šetří, a proto omezují služební cesty. "Nevím o tom návrhu, dozorčí rada bude příští týden, takže to nebudu komentovat," řekl šéf dozorčí rady Ivan Kočárník, napsala MfD.
Akční plán podle deníku počítá také například s přísnějším postupem při vybírání poplatků za nadváhu odbaveného zavazadla. Až dosud je mírná hmotnost navíc u ČSA běžně tolerována, nízkonákladové aerolinky striktně vybírají nemalé sumy za každý kilogram navíc, napsala Mladá fronta Dnes.
Letadla ČSA přepravila za tři čtvrtletí letošního roku 4,4 milionu cestujících, o pět procent více než loni. Nejvíce vynášela tradičně pravidelná přeprava, kde se výnosy po započtení vlivu kurzů zvýšily o 7,6 procenta na 12,41 miliardy korun. České aerolinie čeká v následujících měsících privatizace.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
