O ceně za aerolinky se podle HN jen spekuluje. Nejčastěji se odhady pohybují kolem tří miliard korun. Návrh vypracovaný ministerstvem financí (MF) nezmiňuje konkrétní zájemce o ČSA.
MF v pondělí oznámilo, že podepsalo mandátní smlouvu s konsorciem Deloitte Advisory/CMS Cameron McKenna o poskytování poradenství při privatizaci ČSA. To bude radit při prodeji více než 91,5 procenta ČSA ve vlastnictví státu. Poradce již navrhl strukturu, podmínky a časový průběh výběrového řízení, identifikoval možné překážky prodeje akcií ČSA a navrhl způsob jejich řešení.
V pasáži, proč má zájemce disponovat nejméně pětimiliardovými aktivy se uvádí: Pokud by hranice byla vyšší, například 20miliardová (což je pro srovnání zhruba bilanční suma ČSA) - byli by ze soutěže vyloučeni nejméně dva seriózní strategičtí investoři, a to Icelandair a ruská S7, uvedl deník.
Vláda si v návrhu na privatizační postup vymiňuje právo předem posoudit i vhodnost uchazečů z bezpečnostního hlediska. Po předpokládaném lednovém vyhlášení tendru chce už do 11. března zájemcům sdělit, zda splnili jeho podmínky. Patří k nim i to, zda uchazeč není na "černé listině" zemí Evropské unie, USA nebo Ruska. Ve druhém kole pak bude rozhodovat jen cena, prohlásil už před časem ministr financí Miroslav Kalousek.
Vláda přitom s prodejem aerolinek spěchá. Navzdory finanční krizi a blížící se ekonomické recesi, která může cenu za podnik snížit. Důvodem k spěchu může být to, že konkurence mezi aerolinkami v Evropě sílí. A ty tuzemské nemusí být v takové kondici, aby samy vůbec přežily.
ČSA se dostaly letos poprvé do zisku; za tři čtvrtletí to bylo 406 milionů korun, meziročně však o 157 milionů méně. V říjnu poprvé po dlouhé době klesl aerolinkám počet cestujících o pět procent. Podle zdrojů deníku byl v listopadu propad kolem 15 procent, a v prosinci se čeká ještě horší výsledek. I návrh MF konstatuje, že využívání přepravní kapacity českých aerolinek se snižuje, napsaly dnešní Hospodářské noviny.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
