Rozhodnutí předcházel v pátek podobný krok Spojených států, kde prezident George Bush slíbil automobilkám půjčky 17,4 miliardy USD. Dohody o těchto úvěrech podepsali zástupci koncernů General Motors a Chrysler s vládou ještě téhož dne.
"Nemůžeme si dovolit, ve Spojených státech ani v Kanadě, katastrofický kolaps trojice velkých automobilek," řekl Harper. Dodal, že peníze pomůžou udržet továrny významného ekonomického odvětví v chodu, zatímco budou koncerny pracovat na své restrukturalizaci.
Automobilový průmysl vytváří 14 procent zpracovatelské produkce Kanady a na vývozu zboží ze zpracovatelských závodů se podílí 23 procenty. Odvětví přímo zaměstnává přes 150.000 Kanaďanů. Sektor podobně jako v USA trpí kvůli finanční krizi nejslabším odbytem aut za čtvrt století a postihl ho s tím propad provozní hotovosti.
Půjčky od Kanady využijí General Motors Canada a Chrysler Canada, a to tři miliardy a jednu miliardu CAD. Ford Motor Company Canada bezprostřední hotovost nežádal. Jeho mateřská společnost v USA oznámila, že peníze od státu nepotřebuje, ale že by ji značně poškodil krach jednoho či obou hlavních rivalů, napsala agentura AP.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
