Souhlas Fedu umožňuje GMAC pokračovat ve financování úvěrů na nákup automobilů GM. Šéf GM Rick Wagoner minulý týden prohlásil, že potíže GMAC ohrožují schopnost automobilky prodávat vozy. Podle analytiků by GMAC bez získání statutu bankovního holdingu měla potíže zůstat solventní.
Pro vlastníky GMAC, jimiž jsou z většiny fond soukromého kapitálu Cerberus a z menší části GM, to však znamená nutnost změny. Americké zákony o bankách nedovolují řadě druhů firem vlastnit příliš velké podíly na bankách.
Vláda minulý týden slíbila GM a Chrysleru poskytnout nouzové úvěry v sumě 17,4 miliardy dolarů, aby je zachránila před bankrotem. V důsledku finanční krize a recese ekonomiky prudce klesá americký trh nových automobilů a oběma firmám z Detroitu hrozí krach, který by mohl mít těžké dopdy na celou ekonomiku. GMAC nyní bude mít přístup k penězům z fondu na stabilizaci finančního sektoru, z něhož již vláda vyčerpala polovinu z určených 700 miliard dolarů.
Úvěrová krize znamenala pro GMAC výrazné zvýšení nákladů na úvěry. Hodnota řady aktiv GMAC prudce klesla a za posledních pět čtvrtletí firma utrpěla ztrátu 7,9 miliardy dolarů.
Kvůli potížím musela firma razantně omezit financování dealerů a spotřebitelských nákupů nových vozů, což se odrazilo v prohloubení odbytových potíží GM. V listopadu se prodej vozů GM propadl meziročně o 41 procent.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
