Teplého k tomu nutí zhroucení trhu s mlékem a finanční krize. "Plánovali jsme zeštíhlení už dlouho předtím, než se o krizi začínalo mluvit. Z firmy odejde kolem stovky lidí z celkového počtu 2100 zaměstnanců. Zavřeme, podle už zveřejněného záměru, mlékárnu ve Strakonicích. A potom ještě jeden podnik, který teď nechci jmenovat," řekl HN Teplý.
Nevyloučil přitom, že půjde o provoz v Pelhřimově. "To vám nepotvrdím, ale určitě nevyvrátím," konstatoval.
Madeta, jejíž zpracovatelská kapacita je 1,6 milionu litrů mléka denně, nyní kvůli problémům s odbytem zpracovává 1,2 milionu litrů. Problémy má hlavně s vývozem sušeného mléka, jeho export pod značkou Tatra právě teď podle Teplého končí.
Madeta již kvůli váznoucímu odbytu vypověděla smlouvy svým dvěma největším dodavatelům a nyní s nimi jedná o nových. "V první polovině roku od nás dostávali zemědělci za litr i přes devět korun. A zpracovali jsme všechno, mléko nám 'teklo ušima'. Teď jim ale můžu nabídnout tak 6,50 za litr. Jinak zkrachujeme my a mléko už od nich nekoupí nikdo," řekl HN předseda představenstva a generální ředitel Madety.
Podle zemědělců jsou ale současné výkupní ceny mléka nerentabilní a mohou vést k likvidaci chovů hovězího dobytka. Nespokojení farmáři proto žádají o pomoc politiky a hovoří i o protestních akcích před obchodními řetězci.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
