Index Nikkei 225 v závěru dnešního zkráceného obchodování stoupl o 2,1 procenta na 9043,12 bodu a nad hranicí 9000 bodů uzavíral poprvé po dvou měsících. Za loňský rok Nikkei ztratil 42 procent, nejvíce ve své historii.
Investoři reagovali na zmírnění averze k riziku a s podporou růstu na amerických burzách se začali pouštět do nových nákupů. Akcie Hondy a dalších automobilek rostly díky slabšímu kurzu jenu. S pomocí růstu cen ropy zpevňovaly akcie firem komoditního sektoru.
Rostly i další asijské burzy a dvě až tři procenta získávaly indexy v Hongkongu a Šanghaji. Index asijsko-tichomořských trhů MSCI posílil o 1,6 procenta na dvouměsíční maximum.
Na devizovém trhu se dolar držel blízko třítýdenního maxima vůči jenu. Americkou měnu podporovalo snižování averze k riziku mezi investory, podnícené zejména pátečním vzrůstem na Wall Street, dosaženým i přes nepříznivé zprávy z americké ekonomiky.
Ke konci tokijského obchodování dolar k jenu posílil o 0,3 procenta na 91,99 JPY a byl na dohled třítýdenního maxima 92,41 JPY z minulého týdne. Vůči euru posílil dolar o 0,2 procenta na 1,3889 USD a předtím vystoupil až na 1,3960 USD.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
