O rozmístění monitorovací mise ve čtvrtek Topolánek telefonicky hovořil s ruským premiérem Vladimírem Putinem a shodli se na podmínkách rozmístění monitorovacích komisí na všech relevantních místech dodavatelského toku ruského plynu. Jejich rozmístění má umožnit obnovení dodávek ruského plynu do zemí EU. V rozhovorech na široké úrovni hodlá český premiér pokračovat i dnes, kdy se má sejít se svým norským protějškem Jense Stoltenbergem.
Mise by měla zahrnovat představitele ruské plynárenské skupiny Gazprom, ukrajinské státní energetické společnosti Naftogaz, Evropské komise a energetických společností z EU. Rozmístění komisí má umožnit obnovení dodávek ruského plynu do zemí EU.
Přes četná jednání o krizi v dodávkách ruského plynu se ani ve čtvrtek Rusko s Ukrajinou nedohodly na smlouvě, která by vedla k obnovení dodávek. Nad tímto výsledkem vyjádřil zklamání český ministr průmyslu a obchodu Martin Říman. Nynější krize bude mít značné dopady na debaty o energetické bezpečnosti a jednou cestou k řešení bude i podle něj větší tlak na renesanci jaderné energetiky.
Spor Ruska a Ukrajiny se zdramatizoval poté, co ruská plynárenská firma Gazprom přestala na začátku ledna posílat plyn Ukrajině, protože se s ní nedohodla na nové smlouvě s novými cenami. Bez ruského plynu tak je řada zemí Evropské unie. Dotčené země prozatím čerpají plyn ze zásobníků a vyjednávají o zvýšení dodávek jinými cestami. Nejhůře je na tom Balkán, kde jsou desítky tisíc lidí bez tepla, situace je vážná i na Slovensku.
Evropská unie, které nyní Česko předsedá, očekává rychlé řešení sporu, uvedli ve středu ve společném prohlášení ministři EU pro zahraniční věci a evropské záležitosti po jednání v Praze.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
