"Ve čtvrtém čtvrtletí se u českých výrobců vozidel i dodavatelů projevily dopady ekonomické recese. Pozitivní vývoj zaznamenaný v prvním pololetí byl v posledních měsících roku u řady firem vystřídán poklesem výroby daným snížením poptávky na světových trzích," komentoval výsledky prezident sdružení Martin Jahn. Od ledna do září ještě výroba rostla o 9,5 procenta.
Největší podíl na celkové produkci měla výroba osobních a lehkých užitkových automobilů. Ta se zvýšila o 0,9 procenta na 939.600 aut. Největší Škodě Auto klesla produkce přibližně o tři procenta na zhruba 603.200 vozů, přesto automobilka loni zvýšila prodej o sedm procent na rekordních 674.530 vozů.
Kolínská TPCA zvýšila produkci o 5,1 procenta na 324.289 aut. V listopadu zahájila výrobu v Nošovicích na Frýdecko-Místecku korejská automobilka Hyundai, která do konce roku vyrobila 12.050 vozů.
Výroba nákladních aut klesla o 14 procent na 2726 vozů, naopak produkce autobusů se zvýšila o desetinu na 3496 vozidel. Výroba motocyklů klesla o 27 procent na 1550 strojů.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
