Do dvou týdnů by se ale měly podle analytiků do cen pohonných hmot promítnout současné nižší ceny ropy, uvedl deník Právo, který si zdražení všimnul jako první. Podobně se vyjádřili i analytici oslovení ČTK. "Myslím si, že šlo o skokový růst, příští týden bych čekal stagnaci a potom zase pokles dolů," řekl analytik společnosti Cyrrus Jan Procházka.
K největším hráčům na českém trhu čerpacích stanic patří Benzina s více než 330 čerpacími stanicemi. "Společnost nebude vzhledem k hospodářské soutěži jakkoliv komentovat ceny ani cenovou politiku firmy," řekla ČTK tisková mluvčí společnosti Blanka Růžičková. ČTK nicméně v anketě mezi samotnými benzinkami zjistila, že ve většině krajů firma zvýšila ceny všech paliv o dvě korun s platností od úterní půlnoci. Také další společnosti zdražovaly, například společnost Shell, která v Česku provozuje 175 stanic, zdražila podobně jako Benzina.
Tesco, které provozuje čerpací stanice při svých prodejnách, zvýšilo ceny pouze v Praze, Plzni a Táboře. V Praze tak například litr Naturalu zdražil o 1,6 koruny na 22,50 Kč. Nafta zdražila o korunu na 23,90 koruny za litr. "V ostatních městech monitorujeme konkurenci dle naší dlouhodobé cenové politiky, kdy se denně srovnáváme na nejnižší ceny konkurence v okruhu tří kilometrů," dodala mluvčí obchodního řetězce Eva Karasová.
Vývoj cen pohonných hmot pravidelně sleduje také společnost CCS. Podle jejích aktuálních údajů cena litru Naturalu 95 od pondělka stoupla v průměru o 57 haléřů na 22,84 koruny. Cena nafty vzrostla o 56 haléřů na průměrných 24,55 koruny za litr.
Obchodování na světových trzích s ropou bylo minulý týden bouřlivé. Ropa se nejprve vyšplhala až k úrovni kolem 50 dolarů za barel. Jednou z příčin bylo i napětí na Středním východě, nebo rusko-ukrajinský spor o plyn. Po oznámení zvýšení zásob ve Spojených státech v polovině týdně se ropa vrátila k hranici 40 dolarů za barel. Na prvotní zdražení reagovaly růstem i ceny benzinu a nafty v Rotterdamu, od kterých se odvozují ceny u domácích čerpacích stanic, uvedl analytik společnosti Colosseum Petr Čermák.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
