"Za propady Erste stojí především negativní sentiment vůči finančním institucím. V poslední době se nahromadilo několik negativních zpráv z bankovního sektoru, a proto nyní výrazně klesají akcie většiny bank," uvedl analytik firmy Atlantik finanční trhy Milan Lávička. "Obavy o výsledky České spořitelny nejsou podle mého názoru na místě," připojil se analytik firmy Fio David Brzek.
Mezi špatné zprávy zahrnul Lávička třeba oznámení nejvyšší ztráty v britské firemní historii bankovním ústavem Royal Bank of Scotland, hluboké ztráty amerických finančních ústavů Bank of America a Citigroup a belgické KBC nebo výsledkové varování britské Barclays.
"V posledních měsících jsme si na trhu ověřili, že akcie Erste se mnohdy chovají jako typická západoevropská banka, i když její profil tomu podle nás neodpovídá," upozornil analytik společnosti Cyrrus Marek Hatlapatka s poukazem na to, že Erste operuje především ve střední a východní Evropě.
Východoevropské ekonomiky sice podle očekávání postihne recese vyspělých zemí, ale růstový potenciál Erste je stále solidní. "Já stále považuji Erste za zdravou banku, která současnou finanční krizi přežije a následně opět nastoupí na růstovou dráhu, na níž by bez krize byla," uvedl Hatlapatka. "Z dlouhodobého pohledu považuji Erste Bank na současných cenách za zajímavou investici, je však potřeba počítat s vyšší rizikovostí," doplnil Brzek.
Čistý zisk Erste Group Bank po menšinových podílech loni za tři čtvrtletí vzrostl o 74,6 procenta na 1,46 miliardy eur, asi 34,75 miliardy korun. Zisk Erste příznivě ovlivnil prodej pojišťovacích aktivit do rukou rakouské Vienna Insurance Group. Podle oznámení z loňského prosince čekala Erste pro letošní rok desetiprocentní růst provozního zisku.
Erste Group je s více než 54.000 zaměstnanci jedním z předních poskytovatelů finančních služeb v zemích střední a východní Evropy. Obsluhuje více než 16 milionů klientů v osmi zemích. Koncem loňského roku schválila Erste navýšení kapitálu až o 2,7 miliardy eur (přes 70 miliard Kč), na kterém se bude podílet rakouský stát.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
