"Na to nám někdo musí půjčit. A půjčí nám? To je otázka, jestli nám na to půjčí a za kolik nám na to půjčí," tvrdí Kalousek.
Na důchody chce ČSSD vzít část peněz státu z loňské dividendy ČEZ. Kalousek to odmítá s tím, že jde o peníze určené na podporu dopravní infrastruktury. Sobotka namítl, že je možné z těchto peněz vzít pět miliard až sedm miliard korun. U opatření, která by platila trvale, se podle něj dopady pohybují do 20 miliard korun ročně.
Sobotka dále prosazuje návrat k šestiměsíční době vyplácení podpory v nezaměstnanosti i jejímu zvýšení. Chce také, aby stát posílil možnost vyplácet mzdy lidem, jejichž zaměstnavatelé se dostali do potíží a nemají peníze na platy.
Kalousek ale argumentuje tím, že stát má omezené možnosti i prostředky, které může použít, aby neohrozil stabilitu veřejných financí. Podle něj by je měl věnovat hlavně na podporu zaměstnanosti. Poté by měla přijít na řadu opatření, která povzbudí poptávku a spotřebu. Se Sobotkou se shodl na tom, že tato opatření by měla být jen dočasná.
Za mimořádné dobrý označil například návrh Mezinárodní obchodní komory na mimořádné ale dočasné zrychlení odpisů u vybraného majetku. Sobotka řekl, že pokud vláda přijde s návrhem na dočasné zrychlení odpisů u investic, pak ho sociální demokracie podpoří.
Naopak za nesmírně špatný označil Kalousek návrh šéfa ČEZ Martina Romana na snížení daně z přidané hodnoty na elektřinu z 19 na 15 procent. "Opravdu chceme zvýšit spotřebu elektřiny?" položil otázku s tím, že se snížením nezaměstnanosti toto opatření neudělá nic.
Kritizoval také návrh ČSSD zvýšit proti současnému stavu sazbu daně z příjmu u firem na úroveň 21 procent, kde byla až do konce loňského roku. "Léčit hospodářskou krizi zvyšováním daní, to má asi stejný efekt, jako když si budete léčit angínu ledovou sprchou," prohlásil Kalousek.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
