Do budoucna se podle Bendla rovněž počítá s využitím Galilea pro veřejnost a také jako součást hybridního systému výběru elektronického mýta. Česká republika by měla systém začít používat v roce 2013.
Základem zabezpečené části Galilea, tzv. Public Regulated Service - PRS, bude šifrovaný signál, který bude odolný vůči rušení. Přijímat ho bude moci pouze držitel příslušného klíče. Například policie tím má získat technický náskok před organizovaným zločinem nebo teroristy. Služby pro veřejnost šifrované nebudou.
Navigační systém Galileo bude alternativou k americkému vojenského systému GPS. Nejznámější službou Galilea budou navigační služby řidičům. Systém vyjde evropské daňové poplatníky na 3,5 miliardy eur (cca 97 miliard Kč).
Možná nejambicióznější technologický projekt Evropské unie v dějinách od samého začátku provázely problémy. Vybudování navigačního systému mělo původně zajistit, a to i finančně, konsorcium soukromých firem. To se však po čase rozpadlo, především proto, že zúčastněné společnosti měly obavy o finanční návratnost celého projektu. Iniciativu tak převzala Evropská unie, která se po celé řadě složitých jednání shodla, že Galileo zaplatí z unijního rozpočtu, tedy z peněz daňových poplatníků.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
