Firemní šéfové a finanční činitelé se v Davosu mezitím scházejí za zavřenými dveřmi, aby položili základy nové regulační struktury pro finanční sektor a snažili se formulovat náležitou reakci na nynější potíže. Jednání směřují k dubnovému zasedání skupiny největších průmyslových a rozvojových ekonomik G20.
Brown prohlásil, že svět by se měl mít na pozoru před "finančním merkantilismem", kdy banky pod tíhou ztrát stahují peníze ze zahraničních trhů a opouštějí globální finanční scénu. Tento trend je podle Browna patrný od počátku finanční krize, tedy od roku 2007 - od té doby se příliv zahraničních úvěrů na rozvojové trhy propadl z jednoho bilionu dolarů na 150 miliard dolarů.
Pokud by trend stahování peněz ze zahraničí pokračoval, hrozila by "deglobalizace", omezování zahraničního obchodu a rychlý návrat k obchodnímu ochranářství minulosti, řekl Brown na společné tiskové konferenci s generálním tajemníkem OSN Pan Ki-munem. Nárůst protekcionismu přispěl k zesílení dosud nejhlubší světové hospodářské krize ve 30. letech 20. století.
Brown bude v dubnu hostitelem schůzky nejvyšších činitelů skupiny G20, kde by se mělo jednat o globálních přístupech při překonávání krize. Britský premiér dnes vytyčil tři problémy, jejichž řešení je pro zvládnutí krize nejdůležitější - stabilizaci bank, dohodu na globální fiskální stimulaci ekonomiky a obnovení půjček podnikům a domácnostem.
"Nyní je čas nejen na individuální, národní opatření k řešení globální finanční krize. Toto je čas na to, aby svět zasáhl společně," řekl Brown.
Brown s šéfem OSN zdůraznili, že se nesmí zapomínat na nejchudší, které krize rovněž ohrožuje. "Musíme stát při těch, kdo jsou nejohroženější," řekl Pan Ki-mun.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
