Cla se budou týkat asi 200 čínských firem, které vyvážejí spojovací součástky používané v automobilech, elektrospotřebičích nebo strojním zařízení. Evropský trh těchto součástek má hodnotu 575 milionů eur ročně (14,7 miliardy Kč).
Čínští výrobci spojovacích prostředků již vyzvali Peking, aby se proti kroku EU odvolal k WTO. Podle nich Brusel provádí ochranářskou politiku unijních výrobců, aby jim pomohl v nynější ekonomické recesi. Čínské firmy přitom upozorňují, že z antidumpingových cel byly vyňaty čínské pobočky dvou evropských společností - italské Agrati a španělské Celo. Evropská komise nařčení z protekcionismu odmítá.
Obchodní spory mezi EU a Čínou mají vzestupnou tendenci zejména vzhledem k prudkému růstu evropského obchodního deficitu. Schodek EU s Čínou loni dosáhl 160 miliard eur. EU v minulých týdnech uvalovala sankční cla na čínské dovozy od obuvi po ocelové pruty.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
