Návrh zavádí do českého právního řádu jeden z nejdůležitějších legislativních aktů EU, kterým je směrnice o volném pohybu služeb. Evropský parlament ji schválil v listopadu 2006 a dal členským státům tři roky na to, aby ji převedly do svých zákonů.
Podle ministerstva průmyslu a obchodu Martina Římana umožní zákon například poskytovat dočasně služby v jiných zemích unie pouze na základě povolení mateřské země. Nebude tedy třeba dalších povolení v cizině.
Také rozšiřuje platnost tak zvaného tichého souhlasu úřadů. To znamená, že pokud se úřad ve stanovené lhůtě k žádosti podnikatele nevyjádří, považuje se jeho mlčení za souhlas.
Stát si od přijetí zákona slibuje, že podnikatelům vzrostou tržby a z nich odvedou státu víc peněz na daních. Například již v roce 2010, kdy má zákon začít platit, by mohl přispět k růstu ekonomiky o 0,5 až 1,2 procenta. Mohl by také přinést až 15.000 nových pracovních míst, stojí v důvodové zprávě. Neuvádí však, zda a jak skutečné výsledky ovlivní současná ekonomická krize.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
