"Ten standard absolutně neodpovídá, ale pro nás je v ten okamžik důležitější než nedat žádný vůz, tak dát aspoň takovýto vůz, abychom cestující a zákazníky odvezli," řekl ČT mluvčí železniční firmy Ondřej Kubala.
Redaktor webového magazínu ŽelPage.cz Juraj Kováč řekl ČT, že ministerstvo dopravy pro letošní rok objednalo více spojů od Českých drah v kategorii InterCity a EuroCity, nyní tak jezdí vlaky, pro které nejsou vozy. Loni například vlaků EuroCity podle ČT bylo 32, nyní jich je 54. "Mezi Prahou, Ostravou a Žilinou lze potkat vozy vyrobené v 70. letech, které jsou na konci své životnosti," uvedl Kováč.
Peníze na nové vagony dopravce podle České televize nemá, a tak pouze rekonstruuje ty současné. Dodavatel jejich opravy ale neplní termín, vozy už měly být v provozu, místo nich dráhy sahají do záloh, uvedla ČT. Podle Kubaly ze 40 vozů v opravě 17 stále kvůli slovenskému dodavateli není použitelných, pět stojí kvůli garančním opravám a 12 zatím nepřišlo. Dráhy budou po trnavské firmě ŽOS vymáhat náhradu škody a smluvní pokutu.
Problém se podle Českých drah týká zejména vlaků, které jezdí na Slovensko. Ve dvou případech firma dokonce dva vlaky "degradovala" z prestižní kategorie EuroCity do kategorie expresů.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
