Vozy čeká kompletní přeměna včetně úprav skříně vagonu; obnovy se dočká také WC, bufet, kuchyně i prostor pro cestující. Přestavbou mají vzniknout moderní bistrovozy s oddílem první třídy pro 22 cestujících a barovými boxy pro osm cestujících. Ve vagonech bude také nový informační systém pro cestující a přístup k elektronickým rezervacím.
"Jde o vůz pro evropskou dálkovou doravu," uvedl Kubala. Na koleje se zmodernizované vagony vrátí letos v prosinci se začátkem nového jízdního řádu. Budou jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu a dráhy je nasadí na expresy a spoje EuroCity z Prahy do Žiliny a také na rychlíky z Prahy přes Plzeň do Mnichova a Norimberku.
Vagony byly vyrobeny v roce 1984 ve východoněmeckém Budyšíně. Českým drahám šestice vozů připadla při dělení československé federace. K podobné modernizaci sáhli i Slováci, kteří získali větší část východoněmeckých vagonů.
Bistrovozy považují zástupci drah za budoucnost železničního stravování. Místo velkoprostorových restaurací na kolejích se prý daleko více uplatní bistra, minibary a roznášková služba, aby se cestující nemusel kvůli lahvi piva prodírat celým vlakem. Podobné služby fungují například v pendolinech.
Jídelní vůz či bistro je nyní ve více než 70 vlacích Českých drah.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
