"Přestože dopad současné ekonomické situace na celkové výsledky za minulý rok nebyl nijak výrazný, společnost IDC zaznamenala v posledním čtvrtletí snížení poptávky oproti zbývajícím obdobím roku ze strany domácností a podniků," uvedl manažer marketingu české pobočky IDC Vladimír Tax.
Nepatrný cenový rozdíl vzhledem k desktopům a od druhé poloviny roku i podpora nové kategorie mini notebooků přispěly k dalšímu zvýšení podílu notebooků na úkor stolních počítačů. Prodej klasických PC loni naopak klesl o pět procent. Zvýšení zájmu o deset procent pak zaznamenal také segment x86 serverů, který se na celkovém trhu s počítači podílí třemi procenty.
Největší dynamiku loni zaznamenal spotřebitelský segment, ve kterém se zvýšila poptávka po PC o 40 procent. Spolu s malými a středními podniky tvořily domácnosti 84 procent trhu.
Jedničkou na českém trhu se stala v roce 2008 společnost HP díky silnému růstu v segmentu notebooků. Druhou pozici obsadila společnost Acer, která sice klesla z pozice jedničky, ale udržela si prvenství v segmentu notebooků. Třetí v pořadí skončila společnost Asus, která tak obhájila svou pozici i díky největšímu množství prodaných mini notebooků. První tři společnosti dohromady dodaly 53 procent počítačů prodaných na českém trhu v loňském roce.
HP loni prodala v Česku 223.961 stolních PC a notebooků, což proti roku 2007 znamená nárůst o 34 procent. Prodej notebooků se firmě podařilo zvýšit o 71 procent.
"V roce 2009 očekávám odchod z trhu některých lokálních značek výrobců stolních počítačů a nepřekvapilo by mne ani ukončení výroby některého z nadnárodních výrobců anebo jeho převzetí konkurencí. Věřím, že společnosti HP se podaří i v současné situaci potvrdit pozici jedničky na českém trhu a nadále ji posílit," řekl ČTK marketingový manažer HP Petr Trešl.
IDC je mezinárodní analytická a poradenská společnost působící na trhu informačních a komunikačních technologií, která zaměstnává přes 1000 analytiků ve 110 zemích. Ve 20 zemích střední a východní Evropy, Středního východu a Afriky pracuje v koordinované síti IDC poboček přes 140 analytiků. Tyto kanceláře jsou řízeny z regionálních center v Praze, Moskvě, Dubaji a Istanbulu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
