Přestože termín pro podávání nabídek vypršel 31. ledna, podle Čermína to neznamená, že by nikdo do procesu prodeje nemohl vstoupit. Odmítl ale sdělit, kolik nabídek na odkoupení největší tuzemské porcelánky, která je od 10. prosince v konkurzu, obdržel. "Je jich několik. Otázkou je, kolik nabídek posoudí věřitelský výbor jako seriózní. Může například požadovat, aby zájemce doložil, zda má dostatek finančních prostředků," uvedl Čermín.
Bližší podrobnosti k zájemcům o KP nemá ani generální ředitel společnosti Vlastimil Argman. Podle něho to jde úplně mimo vedení firmy. Ta se momentálně snaží především udržet výrobu a zaměstnance. Bez nich by porcelánka ztratila na hodnotě. Situaci považuje za vážnou vzhledem k tomu, že firma stále dluží mzdy za prosinec. Přitom se blíží výplatní termín pro lednové mzdy. "Chceme, aby nejdéle do týdne zaměstnanci část peněz dostali," řekl.
Přibližně 1100 zaměstnanců KP už dostalo výpovědi. Pracovní poměr jim má skončit v závěru března. Do této doby je také zajištěna výroba. Tento krizový scénář by mohl zvrátit právě jenom prodej porcelánky. Zaměstnancům by mohl v obtížné situaci alespoň částečně pomoci osmimilionový příspěvek od Karlových Varů. "Peníze rozdělí mezi lidi odbory, které jsou příjemcem těchto peněz. Teď se doladila pravidla, a tak by k tomu mělo dojít v co nejkratší době," podotkl generální ředitel.
Závazky KP, které vznikly do loňského 14. října, se nyní pohybují kolem 1,4 miliardy korun. Z toho je zhruba 416 milionů korun nesplacený úvěr, dalších 500 milionů korun tvoří ručení za závazky dceřiné firmy Concordia a mateřské společnosti Porcela Plus. Zbývající závazky má společnost například vůči dodavatelům surovin a zaměstnancům. Jestliže se prodej uskuteční, uspokojeny budou především banky.
Účetní hodnota porcelánky je kolem 1,2 miliardy korun. Společnost má zastaveny téměř všechny nemovitosti, pohledávky nebo i ochranné známky. Výjimkou je Thun Studio Lesov a provozní areál ve Staré Roli. KP může volně disponovat s řadou výrobních zařízení.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
