S úvahami o odpočtu daně z přidané hodnoty u podnikatelů při nákupu jakékoli nového auta přišel již v prosinci ministr financí Miroslav Kalousek. Změna by měla podpořit automobilový průmysl zasažený finanční krizí. "Je to systémový protikrizový krok, který pomůže výrobcům automobilů i podnikatelům," řekl mluvčí Jakob. Ministerstvo si přeje, aby nová pravidla platila co nejdříve, a proto zvolilo tuto cestu.
MF odhaduje dopad na státní rozpočet v jednotkách miliard. "Domníváme se, že praxe ukáže, že to číslo nebude tak vysoké, protože se může zvýšit počet plátců DPH a bude to stimulem pro ekonomiku," řekl mluvčí.
V současnosti si mohou podnikatelé odečíst DPH jen při nákupu nákladních a lehkých užitkových aut. Prodejci proto v posledních letech začali část osobních aut v provedení kombi a terénních vozů s přepážkou před zavazadlovým prostorem prodávat jako užitková auta. Přepážkou je však možné změnit kategorii jen u vozů, jejichž povolená hmotnost nákladu převyšuje hmotnost posádky.
Novelu zákona o dani z přidané hodnoty dnes projednávala sněmovna ve druhém čtení, kdy poslanci mohli přednášet pozměňovací návrhy, jako je právě tento. Závěrečné schvalování návrhů by mělo přijít na řadu ještě na této schůzi.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
