"Celkově do toho balíku, plánu, míníme vložit dvě procenta HDP (zhruba 75 miliard korun). A zároveň se snažíme vybudit bankovní sektor a privátní investice, aby ten zásah byl větší," uvedl Topolánek.
To však podle něj neznamená, že takovou sumu vláda do ekonomiky přímo pošle. Zmíněných 75 miliard představuje podle Topolánka celkovou částku, o niž státní rozpočet kvůli boji s finanční krizí přijde. A to včetně již provedených opatření jako je například snížení sociálního pojištění od počátku letošního roku.
Premiér navíc neočekává, že se budou do hospodářství pumpovat peníze, spíše má jít o různé úlevy. "Už teď se ukazuje, že na výdajové stránce mohou být ta opatření spíše kosmetická, spíše systémové změny," řekl MfD premiér.
Z návrhů představených Národní ekonomickou radou vlády (NERV) podporuje hlavně snížení nákladů na zaměstnance pro firmy a zrychlené odpisy.
"My chceme všechna ta opatření co nejvíce plošná, nechceme podporovat nějakou specifickou skupinu. Snížení sociálního pojištění i zrychlené odpisy tohle splňují. K opatřením typu šrotovné jsem já skeptický, Domnívám se, že pokud nedojde k nějakému celoevropskému řešení, neprotekcionistickému, které bude plošné, tak to na vládě neprojde. To je můj odhad," uvedl Topolánek.
Jinak se ale staví k odpuštění daní živnostníkům. "Odpuštění daní živnostníkům se sice zdá selektivní, nicméně postihuje velkou skupinu lidí. Řadu let se tady poskytují pobídky velkým investičním hráčům, ale střední sektor fakticky žádnou takovou pobídku nemá. Já neříkám, že to projde. Já se obávám, že na to nebudou peníze. Ale není to nesystémové," řekl předseda vlády v rozhovoru pro dnešní Mladou frontu Dnes.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
